Οι καρδιακές προσβολές σε νεαρούς ενήλικες είναι πιο θανατηφόρες όταν πάσχουν από συστηματική φλεγμονώδη νόσο

Οι καρδιακές προσβολές σε νεαρούς ενήλικες έχουν διπλάσια πιθανότητα να είναι θανατηφόρες αν οι ασθενείς πάσχουν από φλεγμονώδεις καταστάσεις όπως ψωρίαση, ερυθηματώδη λύκο ή ρευματοειδή αρθρίτιδα. Αυτό είναι το εύρημα μιας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Preventive Cardiology, ένα περιοδικό της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής εταιρείας. Τουλάχιστον το 2% των ανθρώπων στην Ευρώπη και παγκοσμίως έχουν συστηματικές φλεγμονώδεις ασθένειες, οι οποίες συχνά επηρεάζουν πολλά συστήματα οργάνων. Πολλές από αυτές τις συστηματικές φλεγμονώδεις ασθένειες οφείλονται σε αυτοάνοσες καταστάσεις, λόγω προσβολής του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού.

Η ψωρίαση είναι η πιο κοινή και προκαλεί ερυθρό δέρμα, κνησμό και τις γνωστές ψωριασικές πλάκες στο δέρμα. Μπορεί επίσης να προκαλέσει φλεγμονή στις αρθρώσεις των χεριών και των ποδιών.

Ο συστηματικός ερυθηματώδης λύκος (λύκος), μπορεί να προσβάλει το δέρμα, τις αρθρώσεις, τα νεφρά, τα κύτταρα του αίματος, τον εγκέφαλο, την καρδιά και τους πνεύμονες.

Τα άτομα με συστηματικές φλεγμονώδεις ασθένειες έχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακών προσβολών. Οι φλεγμονώδεις καταστάσεις μπορεί να εμφανιστούν σε οποιαδήποτε ηλικία, αλλά η έναρξη είναι συχνά στη νεαρή ενήλικη ζωή.

Αυτή ήταν η πρώτη μελέτη που εξέτασε τη συχνότητα και τον αντίκτυπο της φλεγμονώδους νόσου σε νέους ασθενείς με καρδιακή προσβολή. Η μελέτη χρησιμοποίησε δεδομένα από το μητρώο YOUNG-MI, στο οποίο συμμετείχαν ασθενείς που είχαν καρδιακή προσβολή ηλικίας 50 ετών και άνω μεταξύ 2000 και 2016 και υποβλήθηκαν σε θεραπεία στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και στο Brigham and Women’s Hospital στη Βοστώνη. Οι ερευνητές εντόπισαν ασθενείς με συστηματικές φλεγμονώδεις ασθένειες και τους συνέκριναν με αυτούς χωρίς αυτές τις καταστάσεις. Μεταξύ 2.097 ασθενών με καρδιακή προσβολή ηλικίας 50 ετών και κάτω, 53 (2,5%) είχαν φλεγμονώδη νόσο. Η ψωρίαση ήταν η πιο συχνή (64%), ακολουθούμενη από λύκο (23%), ρευματοειδή αρθρίτιδα (9%) και άλλες καταστάσεις (4%). Όπως ήταν αναμενόμενο, οι ασθενείς με φλεγμονώδεις καταστάσεις ήταν πιο πιθανό να είναι γυναίκες. Επίσης είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, αλλά είχαν παρόμοια ποσοστά χοληστερόλης και διαβήτη σε σύγκριση με εκείνους χωρίς φλεγμονώδεις ασθένειες. Κατά τη διάρκεια μιας μέσης παρακολούθησης 11,2 ετών, οι ασθενείς με φλεγμονώδεις καταστάσεις είχαν σχεδόν δύο φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν σε σύγκριση με εκείνους χωρίς φλεγμονώδεις καταστάσεις

Στη συνέχεια, οι ερευνητές συνέκριναν τα ποσοστά θανάτου σε 53 ασθενείς με φλεγμονώδεις ασθένειες με ένα δείγμα 138 ασθενών χωρίς αυτές τις καταστάσεις. Οι δύο ομάδες ταιριαζαν για την ηλικία, το φύλο και τους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία, το κάπνισμα, η υψηλή αρτηριακή πίεση και η υψηλή χοληστερόλη.

Οι ασθενείς με φλεγμονώδεις ασθένειες είχαν 2,68 φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης 11,2 ετών σε σύγκριση με την αντίστοιχη ομάδα χωρίς φλεγμονώδεις καταστάσεις. Η ασπιρίνη και οι στατίνες συνιστώνται μετά από καρδιακή προσβολή, αλλά η μελέτη διαπίστωσε ότι οι ασθενείς με φλεγμονώδεις καταστάσεις είχαν μικρότερες πιθανότητες να τους συνταγογραφηθούν αυτά τα φάρμακα